Merkpaspoort, een onmisbaar document voor je merkwaarden en merkidentiteit

Wil communicatie effectief zijn en beklijven, moet deze worden aangestuurd vanuit een fundament. Om dit vorm te geven, kan Lemm en ten Haaf/B2B samen met de merkbewakers en kennishouders binnen je organisatie een Merkpaspoort opstellen. Een overzichtelijk document waarin is vastgelegd hoe het merk vorm en kleur krijgt. Waarin de corporate story in staat. Dat de tone of voice van je communicatie beschrijft.

Wat is een Merkpaspoort?

Het Merkpaspoort beschrijft het merk dat jouw organisatie belichaamt en zorgt ervoor dat alle activiteiten en initiatieven met betrekking tot het merk op ieder contactmoment op één lijn liggen. Om zo te komen tot het gewenste doelgroep(en) gedrag, ook wanneer derden of mensen van andere afdelingen beslissingen over het merk moeten nemen. Met als resultaat dat de (strategische) merkdoelstellingen sneller en efficiënter worden bereikt.

MerkpaspoortInhoud merkpaspoort

Een Merkpaspoort wordt op maat gemaakt. In samenspraak bepalen we welke onderdelen worden opgenomen:

  • Identiteit
  • Propositie
  • Positionering
  • Missie
  • Visie
  • Waarden
  • Tone of voice
  • Corporate story
  • Huisstijl

Aanvragen?

Wil je het merkfundament van je organisatie voor eens en voor altijd bepalen en dit vastleggen in een helder document, voor alle stakeholders – intern én extern? Neem dan contact met ons op