Vissen in een krappe arbeidsmarkt-vijver:

Hoe zorg je dat ze bijten?

Vissen in een krappe arbeidsmarkt-vijver:

Hoe zorg je dat ze bijten?

/ Employer Branding & Recruitment Marketing

Onderscheid jezelf als werkgever met een sterk employer brand

Een sterk en onderscheidend ‘werkgeversmerk’ geeft een organisatie een eigen stem en geluid en zorgt voor meer herkenbaarheid op de arbeidsmarkt. Het is de magneet voor het aantrekken van het juiste talent.

Employer branding, juist nu!

Naast recruitment marketing is het van essentieel belang om aandacht te besteden aan je ‘werkgeversmerk’.

Met een sterk employer brand onderscheid je jezelf als werkgever op de arbeidsmarkt. Hiermee win je het juiste talent. Elke organisatie heeft een employer brand, oftewel een werkgeversmerk. Je moet het enkel identificeren!

Omschrijf het werkgeversmerk in een aantrekkelijke Employee Value Proposition (werkgeversbelofte), waarin je het imago en de reputatie van de organisatie samen laat smelten. Voeg hier ook de identiteit en ambities van de organisatie aan toe. Dát is de start van het neerzetten van een krachtig employer brand: dé kapstok voor alle externe en interne communicatie

Een sterk employer brand valt op en activeert. Het is authentiek: passend bij de werkwaarden van de organisatie en de realiteit van alledag (identiteit en imago). Tegelijkertijd straalt het de ambitie uit. Uiteraard in lijn met het inspirerend doel.

Lemm en Ten Haaf /JOBS:

  • Employer Branding en Employee Value Proposition (EVP)
  • (Online) Recruitment Marketing Campagnes
  • Recruitment platform / werken-bij pagina’s
  • Interne campagnes – Employee Experience / Employee Journey / Employee Onboarding
  • Video en fotografie (van cultuur / van profielen)

Onze methodiek:

  • Vastleggen kernwaarden (Why, purpose) en cultuur
  • Employee Value Proposition (werkgeversbelofte)
  • Strategie en communicatieconcept
  • Omni-channel campagne (fasering: touch, tell, sell)
  • Analyseren, rapporteren en optimaliseren

Bekijk onze cases:

dekra_employer-fulhd-cover

Employer branding & recruitment campagne

DEKRA als ‘A-werkgever’

Voor DEKRA ontwikkelden we een employer branding communicatieconcept voor de uitrol van recruitment campagnes. Enerzijds om zichtbaarheid en naamsbekendheid van DEKRA als werkgever te vergroten. Anderzijds gericht op specifieke functieprofielen voor de invulling van openstaande vacatures.

Legal People Kandidaten

Wervingscampagne nieuwe kandidaten

Recruitment marketing voor Legal People

Legal People vroeg Lemm en Ten Haaf /B2B een vervolgcampagne te ontwikkelen binnen het eerder ontwikkeld communicatieconcept ‘Nieuwe Energie’. Ditmaal gericht op nieuwe kandidaten voor opdrachtgevers.

Medux

Employer branding & recruitment platform

Medux – Weten waar je voor werkt

Weten waar je voor werkt. En voor wie. Dat motiveert, geeft kracht en voldoening. En leidt tot resultaat. Op de recruitment website van Medux (Wetenwaarjevoorwerkt.nl) zie je niet alleen een overzicht van alle vacatures, maar krijg je bovenal een indruk van de mensen die er werken en welke mentaliteit belangrijk is in het werk. Ook op deze website staan medewerkers en hun dagelijkse werkzaamheden centraal. Trotse, gemotiveerde vakmensen die mensen met een bewegingsbeperking helpen weer maximaal mee te doen in de maatschappij.

Waarom Lemm en Ten Haaf /JOBS?

  • Voor B2B geldt ook: we communiceren met mensen, menselijk en aansprekend maken, intern voor extern
  • B2B: marketing & sales werken samen, Employer branding: Marketing & HR werken samen 
  • De merkwaarden en kernwaarden raken elkaar, beide worden intern en extern gecommuniceerd
  • We doen het alleen voor zakelijke / B2B bedrijven, we kennen de mensen, de cultuur en de sectoren goed
  • Dezelfde competenties, disciplines: strategie, creatief concept, content creatie, realisatie, campagnes, etc.
  • Zelfde netwerk/partners: foto/videograaf, mediabureau, campagnemanagers

Meer weten over hoe je employer branding & recruitment marketing kunt inzetten voor succesvolle arbeidsmarktcommunicatie?

Hans Lemm

Hans Lemm
Account Director / Copywriter / Partner

Marjolein Fritschy

Marjolein Fritschy
Account Manager / Partner