Vissen in een krappe arbeidsmarkt:

Hoe zorg je dat ze bijten?

Vissen in een krappe arbeidsmarkt:

Hoe zorg je dat ze bijten?

/ Employer Branding & Recruitment Marketing

Onderscheid jezelf als werkgever met een sterk 'employer brand'

De huidige arbeidsmarkt is op drift. Zeker in B2B. Daarom hebben bedrijven een zware dobber aan het binnenhalen van de juiste personen op het juiste moment. Lemm en Ten Haaf heeft ruim 25 jaar expertise op het gebied van B2B-communicatie. Wij kennen als geen ander de mensen binnen de B2B-bedrijven. Dat is echt een ander slag mensen dan in de B2C-markt. Deze doelgroep vraagt dan ook om een hele andere benadering dan werknemers in andere branches.

Employer branding, juist nu!

Onderscheid jezelf als werkgever met een sterk ‘employer brand’. Met een sterk en onderscheidend werkgeversmerk geef je je organisatie een eigen stem en een eigen geluid. Dat zorgt voor meer herkenbaarheid op de arbeidsmarkt. Een sterk ‘employer brand’ is dé magneet voor het aantrekken van het juiste talent.

Elk bedrijf heeft een Employer Brand: een werkgeversmerk dat je als organisatie identificeert, vastlegt en consequent moet uitdragen. Met een sterk Employer Brand onderscheid je je als werkgever op de arbeidsmarkt. En trek je het juiste talent naar je toe.

Een sterk Employer Brand valt op, activeert, is authentiek en past bij de werkwaarden van je organisatie, de realiteit van de dag, identiteit en imago. Op die manier straal je als werkgever ambitie uit in lijn met een inspirerend doel.

Hoe bouw je een sterk Employer Brand? Omschrijf je werkgeversmerk in een aantrekkelijke Employee Value Proposition: jouw werkgeversbelofte. Waarin jouw imago en reputatie samenkomen. Voeg hier de identiteit en ambities van je organisatie aan toe. Dit is de basis van een krachtig Employer Brand: de kapstok voor alle externe en interne communicatie.

Bekijk onze cases:

dekra_employer-fulhd-cover

Employer branding & recruitment campagne

DEKRA als ‘A-werkgever’

Voor DEKRA ontwikkelden we een employer branding communicatieconcept voor de uitrol van recruitment campagnes. Enerzijds om zichtbaarheid en naamsbekendheid van DEKRA als werkgever te vergroten. Anderzijds gericht op specifieke functieprofielen voor de invulling van openstaande vacatures.

Legal People Kandidaten

Wervingscampagne nieuwe kandidaten

Recruitment marketing voor Legal People

Legal People vroeg Lemm en Ten Haaf /B2B een vervolgcampagne te ontwikkelen binnen het eerder ontwikkeld communicatieconcept ‘Nieuwe Energie’. Ditmaal gericht op nieuwe kandidaten voor opdrachtgevers.

Medux

Employer branding & recruitment platform

Medux – Weten waar je voor werkt

Weten waar je voor werkt. En voor wie. Dat motiveert, geeft kracht en voldoening. En leidt tot resultaat. Op de recruitment website van Medux (Wetenwaarjevoorwerkt.nl) zie je niet alleen een overzicht van alle vacatures, maar krijg je bovenal een indruk van de mensen die er werken en welke mentaliteit belangrijk is in het werk. Ook op deze website staan medewerkers en hun dagelijkse werkzaamheden centraal. Trotse, gemotiveerde vakmensen die mensen met een bewegingsbeperking helpen weer maximaal mee te doen in de maatschappij.

Waarom Lemm en Ten Haaf /JOBS?

  • Employer Branding
  • aansprekende en menselijke communicatie, intern voor extern
  • samenwerking tussen marketing & sales
  • communicatie -intern én extern van de merkwaarden en kernwaarden
  • 25 jaar kennis van B2B bedrijven, mensen, cultuur en de sectoren.
  • alle disciplines onder één dak; disciplines: strategie, creatief concept, content creatie, realisatie, campagnes, etc.
  • een groot netwerk van zeer professionele partners: foto/videografen, mediabureaus, campagnemanagers etc.

Meer weten over hoe je Employer Branding kunt inzetten voor succesvolle arbeidsmarkt-communicatie?

Bel Hans Lemm of Marjolein Fritschy voor een vrijblijvend -maar zinnig gesprek.

Hans Lemm

Hans Lemm
Account Director / Copywriter / Partner

Marjolein Fritschy

Marjolein Fritschy
Account Manager / Partner