/ B2B marketeers scoren met social media

B2B marketeers scoren met social media

Om nog maar eens de kracht van infographics te onderstrepen, onderstaande afbeelding geeft een visuele samenvatting van een onderzoek naar de inzet van social media door business-to-business (B2B) marketeers.

Het onderzoeksrapport Social Media Marketing Industry Report 2012 van Social Media Examiner bestaat uit 41 pagina’s. Zeker de moeite van het lezen waard, maar misschien niet tijdens je drukke werkdag. De infographic daarentegen, is in twee minuten te lezen, en geeft de belangrijkste onderzoeksresultaten weer. Je interesse is gewekt (of niet) en je beslist of je de pdf van het onderzoeksrapport wilt downloaden om het later te lezen. Bijvoorbeeld via Evernote of een andere dit-vind-ik-interessant-en-wil-ik-later-lezen-app.

Oh ja, over het onderzoek….

Aan de vierde editie van het Social Media Marketing Industry Report hebben ruim 3.800 marketeers, voornamelijk uit de Verenigde Staten, meegewerkt. Niet direct een afspiegeling van onze situatie in Europa, maar aangezien de VS voorlopen op gebruik en integratie van social media kunnen we daar zeker iets van leren.

En dan nu [tromgeroffel]… een aantal resultaten uit het onderzoek:

  • Deelname in social media marketing door B2B marketeers is gestegen tot boven de 90%.
  • 56% van de B2B marketeers heeft nieuwe business-contacten tot stand gebracht via social media.
  • 60% zag verbetering in de zoekmachine-ranking door inzet van social media.
  • De platformen die vooral ingezet worden zijn Facebook, LinkedIn en Twitter, gevolgd door blogs, YouTube en Google+.
  • De infographic waar het allemaal om gaat (hier in groot formaat):