Nieuw label: Lemm en Ten Haaf /HEALTH
Marjolein Fritschy

/ Nieuw label: Lemm en Ten Haaf /HEALTH

Specialisatie in health communicatie leidt tot nieuw label: Lemm en Ten Haaf /HEALTH

De aankondiging van het Europees Geneesmiddelen Agentschap (EMA) om de locatie van het hoofdkantoor van Londen naar Amsterdam te verhuizen, werkt als een magneet op farma- en biotechbedrijven. Massaal volgen zij de geneesmiddelenautoriteit en trekken nu ook naar Amsterdam. Voor Lemm en Ten Haaf reden haar expertise duidelijker naar de markt te communiceren met een nieuw, zelfstandig label.

De tocht naar Amsterdam wordt van harte verwelkomd door B2B-marketingbureau Lemm en Ten Haaf. Het Amsterdamse bureau werkt al meerdere jaren voor farmaceuten als Novo Nordisk, Ferring, Mylan, Zambon en Focus Care. Op basis van deze ervaring in de gezondheidszorg, de succesvolle campagnes die zijn ontwikkeld én de komst van de EMA is er nu voor gekozen een apart label in de markt te zetten: Lemm en Ten Haaf /HEALTH. Met een specialistisch team, ruime expertise én de kennis en ervaring die wordt meegenomen vanuit de /B2B-tak is dit hét Amsterdamse healthcare marketing bureau.

Creatieve communicatie binnen farma en zorg

Marjolein Fritschy, Account Director en partner bij Lemm en Ten Haaf: “Communicatie binnen de farma en zorg heeft vaak een nog wat stoffig imago, mede door de strenge wetgeving op reclame voor (recept)geneesmiddelen. Maar omgaan met regels hoeft niet per definitie te leiden tot saaie communicatie. Wij weten exact hoe de regelgeving in elkaar zit, en hoe daar op creatieve wijze op in te spelen. Dat leidt tot meer gedurfde en opvallende (digital) marketing campagnes. Voor nieuwe klanten is dat in het begin best eng. Maar als ze zien dat het effect sorteert, dan slaat de twijfel al snel om in een gevoel van trots!”

Bereiken healthcare professionals en patiënten

De te ontwikkelen communicatie richt zich niet alleen op healthcare professionals, maar ook op patiënten. Zo is eerder een platform ontwikkeld voor mensen die last hebben van nachtelijk plassen (plasmoe.nl) waar de bezoeker door het invullen van een korte vragenlijst een mogelijk advies krijgt om naar hun huisarts te gaan. Dit platform bereikte op het hoogtepunt van de campagne dagelijks meer dan 500 bezoekers.

Slimme strategie met een heldere boodschap

Creativiteit in strategie en design is de kracht van het bureau, dit ligt in het DNA verankerd en stelt Lemm en Ten Haaf /HEALTH in staat om binnen de beperkingen van een traditionele markt de USP’s van de opdrachtgever op vernieuwende wijze te vertalen naar een heldere boodschap en slimme strategie. Dit gaat verder dan de traditionele middelen, waarbij digitale communicatie vanzelfsprekend een meer centrale rol inneemt. Resultaat: prikkelende multichannel marketing campagnes die méér bereiken.

Lemm en Ten Haaf /HEALTH ziet uit naar nieuwe samenwerkingen binnen de healthcare en wijst nieuwkomers graag de weg in de mooie stad Amsterdam!

 

Lemm en Ten Haaf /HEALTH is hét creatieve marketing bureau voor de farma en zorg. De vraagstukken in healthcare vinden we boeiend, uitdagend en uitermate relevant. Daarbij geloven wij in communicatie die zorgverleners én patiënten in beweging brengt. Om zo bij te kunnen dragen aan een betere gezondheid en kwaliteit van leven van patiënten.

Benieuwd naar aansprekende cases binnen de healthcare? Neem contact op met Marjolein Fritschy, telefoon: 020-420 11 72.

Geschreven door: Marjolein Fritschy