Hoe De Ruiter Seeds de komkommermarkt herovert
De Ruiter Seeds, onderdeel van Bayer, is een familiebedrijf dat is gespecialiseerd in de veredeling, productie en verkoop van hybride zaden voor de teelt van groenten als tomaat, paprika en komkommer.
Voor de lancering van de nieuwe voorjaarskomkommer werd Lemm en Ten Haaf /B2B gevraagd een concept te ontwikkelen voor telers in de Benelux en Frankrijk.
Een stralende campagne voor een bijzonder moment
De ontwikkeltijd van een sterk, resistent komkommerras is een kwestie van jaren. De laatste keer dat De Ruiter een nieuwe voorjaarskomkommer op de markt bracht, dateert van de jaren negentig. Dat het bij de huidige introductie om liefst drie variëteiten gaat, maakt het des te specialer. De focus van de campagne ligt daarom enerzijds op het unieke karakter ervan, anderzijds op de vrijheid voor de teler die eindelijk weer wat te kiezen heeft in een markt die voornamelijk wordt gedomineerd door één speler.
Campagneboodschap: This spring is bursting with choice. Een lente die barst van de mogelijkheden. Met onder meer de inzet van social, mailings, een vlogserie en een bannercampagne. De Ruiter gaat de komkommermarkt heroveren!
Vlogserie met Shanna van De Ruiter: