Novo Nordisk – DT1day2day

Leven met diabetes type 1 is topsport

Wie denkt aan diabetes type 1, denkt meestal aan het meten van suikerwaardes en het spuiten van insuline. Diabetes type 1 is echter veel meer dan dat. Je moet er altijd rekening mee houden en heeft daarom enorme impact op je dagelijkse leven. Hoe maken we dit bekend bij de omgeving van diabetes type 1 patiënten?

Novo Nordisk

Meer begrip voor de impact van diabetes type 1

Om meer begrip te krijgen voor de impact van deze ziekte op iemands leven, heeft Novo Nordisk de app DT1 day2day ontwikkeld. Een app waarmee iedereen twee dagen lang zelf kan ervaren wat de mentale  impact van diabetes type 1 is. De vraag aan Lemm en Ten Haaf was om een creatief concept en mediastrategie te ontwikkelen om zo veel mogelijk app-downloads te realiseren én daarbij aandacht te vragen voor de mentale impact op het dagelijks leven met deze ziekte.

Het sportieve gezicht van de campagne

Valerie Magis, Nederlandse tophockeyster met diabetes type 1, is hét gezicht van de activatiecampagne. In een video vertelt ze over haar leven en de non-stop druk die ze ervaart met diabetes. Daarbij roept ze op om de app te downloaden en 2 dagen te leven met diabetes type 1. In een online media campagne, ondersteund door radiocommercials, sturen we aan op websitebezoek en het downloaden van de app.

Directe downloads DT1day2day app

Met bijna 20 miljoen vertoningen binnen de doelgroep hebben groot bereik kunnen realiseren. De ads op social media lieten een hoge CTR (click through rate) van 1,87% zien. En de directe downloads via het Google Display Network leverden meer dan 10.000 app downloads op tegen een zeer lage CPA (cost per acquisition). 

Wil je ook een opvallende campagne?

Neem dan contact op met Hans of Marjolein.