Schroders – investIQ

Introductie van een educatief platform voor particuliere beleggers

InvestIQ is een educatief, informatief platform voor de particuliere belegger. Het platform helpt beleggers zich bewust te worden van hun onbewust handelen, en de invloed die dat heeft op hun beleggingskeuzes.

Schroders

Introductie investIQ in Nederland

Voor Schroders ontwikkelden we een crossmediale campagne voor de introductie van investIQ in Nederland. Dit educatieve platform is gericht op beleggingsadviseurs en particuliere beleggers en heeft tot doel de belegger betere beleggingsbeslissingen te laten maken door inzicht te geven in wat voor type belegger hij of zij is. De campagne was gericht op het verhogen van awareness, bezoek aan de website en de uiteindelijk zoveel mogelijk mensen de investIQ Test te laten doen.

 

Raadsels

Beleggers menen logisch te redeneren, maar reageren vaak vanuit instinctmatig handelen en worden daarbij beïnvloed door onbewuste denk- en gedragspatronen. Aan de hand van een korte, door gedragswetenschappers ontwikkelde test leert de belegger zichzelf en zijn zwakke en sterke beter punten kennen. Een serie banners met diverse raadsels prikkelde de doelgroep en leidde deze naar een landingpage met daarop de investIQ Test.

Topresultaat

Display campagnes op BNR, DFT, FD presteerden boven verwachting, evenals Google Adwords en Google Display Network remarketing. De banners op FD behaalden de beste CTR ooit gemeten. Uiteindelijk leverde de campagne een totaal van 26.505 unieke website bezoekers en 2.168 afgeronde investIQ Tests op.

Wil je ook een opvallende campagne?

Neem dan contact op met Hans of Marjolein.