De AVG is in werking getreden. En nu?
Sander Huisman

De AVG is in werking getreden. En nu?

Zoals je waarschijnlijk niet is ontgaan is de AVG 25 mei in werking getreden. Maar nog niet alle organisaties voldoen (volledig) aan de nieuwe richtlijnen.

Effect nu al merkbaar

Gebleken is wel dat de nieuwe wet impact heeft op vele onderdelen van je bedrijfsvoering. Ook op het gebied van marketing en communicatie. Tot 25 mei overstroomde mijn mailbox dagelijks met tientallen mails met betrekking tot het verlenen van consent en aangepaste privacyverklaringen. En eerlijk is eerlijk, na 25 mei ontvang ik minder (ongevraagde) mails dan voorheen. En dat is best prettig!

Verklaringen blijven controleren

In het kader van de AVG hebben we zelf onze website voorzien van een herziene privacyverklaring, disclaimer, cookieverklaring en algemene voorwaarden. (Klik op de links onderaan deze pagina om daar kennis van te nemen). Uiteraard is het zaak om deze verklaringen met iedere aanpassing in je bedrijfsvoering of wijziging op je website opnieuw tegen het licht te houden. Als je bijvoorbeeld een Adwords campagne met remarketing gaat inzetten, is het waarschijnlijk dat je deze verklaringen zult moeten aanpassen. Je maakt dan namelijk gebruik van tracking cookies waarvoor bezoekers toestemming moeten geven.

Nog niet AVG-proof?

Klanten voor wie we websites of apps hebben ontwikkeld, e-mailmarketing verzorgen, hosting regelen, Google Analytics of andere tools hebben geïmplementeerd, kunnen we adviseren met betrekking tot de nieuwe AVG-richtlijnen en deze op de juiste manier implementeren. Mocht je interesse hebben, laat het ons dan weten!

Geschreven door: Sander Huisman